Jag ær inte smart!

Det ær samma visa varje gång jag ska leka smart.
Idag var det en grymt fin kille som fick lida før mej. Han berættade nær han skulle køpa lite mat att han jobbade uppe på Hugo Boss på sentret och skulle få rabatt. Jag sa då att rabatten bara gæller nær man tar maten med sig. Det tyckte han inte var någon Big Deal eftersom att mellanskillnaden inte var så mycket ændå.
Nær han skulle gå bestællde han en "dubbel cortardo". Och jag som vet att en cortardo alltid ær dubbel førsøkte vara lite kæck och sa "En cortardo ær alltid dubbel, bara så att du vet". Han tittade på mej och sa " ja, jo, Jag vet. Jag har jobbat innom restaurang i åtta år och har gått ett antal kaffe kurser". "pinsamt" sa jag och blev tomatrød i ansiktet.. Men killen skrattade bara och tyckte att det var kul att någon annan æn han sjælv visste om detta. Så sa han Vi ses och gick sin væg upp till Hugo. Så mycket før att jag ska førsøka vara allmænbildad och smart. Næsta gång ska jag vara tyst som en mus.
/jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0